REVIEW KEBAIKAN CUKA EPAL


Assalamualaikum, hai korang bulan Ramadhan yang penuh baraqah ni ema nak share lah pasal satu produk kesihatan yang mana sangat membbantu untuk kita kekal sihat. Makanan sunnah yang dia amaalkan oleh Nabi Muhammad SAW ada banyak seperti Kurma, minyak zaitun, dan termasuklah cuka epal.  Korang tahu tak apa kelebihan cuka epal ni. Haa memandangkan ema sendri dah cuba mari ema kongsikan sedikit sebanyak khasiat cuka epal. 
 KHASIAT CUKA EPAL: 
1. Mengurangkan rasaa lapar
Dalam kita berpuasa kadang kadang ada rasa lapar betul tak, kalau kprang tak percaya korang amalkan lah cuka epall ni padti kotang terkejut dgn kesan slepas menagamalkan nya. Sbb apa? Cuka epal sebenrnya mmbantu kita untuk mngawal dari rasa lapar yang berpanjangan. Untuk bulan puasa ini amatlah seduai jika diamalkan. 

2. Dapat menurunkan berat badan
Setelj mngamalkan cuka epal, kita akan rasa bdan kita ringan dan tidak selera untuk makan. Dengan ini kita dapat mengawal pmakanan kita dari makan makanan yang tak berkhasiat. Mudah knyang lah senang cerita. Selain tu dpat kuruskn dan kempiskan perut kita ni. Siapatak nak kan ? Cubalah

3. Sentiasa cergas melakukan rutin harian
Sebagai contoh, ayah ema sndri pengidp strok, tetapi slepas dia bleh berjaln dan mngamalkan cuka epal, dia sngat sangat sihat dan badannya kekal maintain. Ema sndri pun mngamalkan cuka epal, ewalupun shrian bekerja mmbantu ibu, ttap kuat dan bertenaga aalaupun berpuasa. 

CARA MENGAMALKAN CUKA EPAL
• tuangkan satu sudu cuka ke dalam cawan yg berisi air. 
• boleh sj minum tanpa memcampurkan air masak
• minum cuka epal kemudian sula dengan air supaya tak trasa terlalu masam di tekak.


SELAMAT MEMCUBA !






Comments

Popular Posts